ПЕРСПЕКТИВИ ЗАСТОСУВАННЯ ДВИГУНІВ НЕТРАДИЦІЙНИХ КОНСТРУКЦІЙ
Анотація
Розглянуто один із актуальних напрямів підвищення паливної економічності, маневреності, запасу ходу та
багатопаливності для бойової техніки. Існуючі на сьогоднішній день двигуни внутрішнього згоряння (ДВЗ) мають
у своєму розпорядженні достатню кількість технічних рішень, що забезпечують високі паливно-економічні та
екологічні показники робочого процесу двигуна. Проте, такі двигуни вимагають розв'язання наступних задач:
покращення масогабаритних показників, зниження вартості та спрощення конструкції, підвищення надійності,
тощо. До основних показників вдосконалення транспортних засобів відноситься також зниження рівня вібрації
двигуна. Це завдання особливо актуальне для двигунів, що встановлюється на бойовій техніці. Для вирішення
цього завдання було розглянуто безшатунний двигун із кривошипно-кулісним силовим механізмом. Проаналізовано
результати реалізації запропонованого проекту. Запропоновано нові технічні рішення, які комплексно вирішують
завдання створення нового безшатунного двигуна зі змінним ступенем стику для бойової техніки. Розглянуто
принцип роботи безшатунного двигуна з кривошипно-кулісним силовим механізмом, подано результати
теоретичних та експериментальних досліджень безшатунного двигуна. Проаналізовано його переваги та
недоліки. Надано рекомендації щодо застосування двигуна з кривошипно-кулісним силовим механізмом у бойовій
техніці. Повна зрівноваженість запропонованого двигуна дає можливість отримати низький рівень шуму та
вібрацій силової установки загального призначення. В сучасних реаліях такими двигунами обладнують безпілотні
літальні апарати, адже тут важливу роль для нормальної роботи чутливої апаратури відіграє відсутність
вібрацій. Можливе використання безшатунного двигуна з кривошипно-кулісним механізмом в гібридних
квадрокоптерах для автоматичного моніторингу, оскільки в двигуні повністю відсутня вібрація, також для
доставки вантажів і контролю безпеки технічних об’єктів. Даний безпілотний літальний апарат
квадрокоптерного типу відрізняється використанням двох типів двигунів: безшатунного двигуна внутрішнього
згоряння - для створення підйомної сили і генерації електроенергії, та електричного двигуна малої потужності -
для управління польотом. Подібна конструкція дозволяє забезпечити більшу вантажопідйомність і тривалість
польоту на відміну від квадрокоптерів з електричними двигунами