ДО ПОРІВНЯЛЬНОЇ ОЦІНКИ ТРИЛАНКОВИХ ПАСАЖИРСЬКИХ ПОЇЗДІВ ЗА СТІЙКІСТЮ РУХУ

  • Володимир САХНО професор, завідувач кафедри автомобілів, Національний транспортний університет https://orcid.org/0000-0002-5144-7131
  • Ігор МУРОВАНИЙ доцент, завідувач кафедри автомобілів і транспортних технологій, Луцький національний технічний університет https://orcid.org/0000-0002-9749-980X
  • Віктор ПОЛЯКОВ професор кафедри автомобілів, Національний транспортний університет https://orcid.org/0000-0001-7042-3066
  • Євген МІСЬКО старший викладач кафедри машинобудування, Одеської державної академії будівництва та архітектури

Анотація

Виконано порівняння триланкових метробусів різних компонувальних схем за показниками стійкості руху. Показано, що за величиною критичної швидкості руху перевагу слід віддати триланковому метробусу, виконаному за напівпричіпною схемою. Визначені шляхи підвищення критичної швидкості руху метробуса, виконаного за причіпною схемою. Встановлено, що на підвищення поперечної горизонтальної стійкості метробуса позитивно позначається зменшення тиску повітря в шинах передньої осі і збільшення в шинах задньої осі першого причепа (напівпричепа), зсув центра мас причіпних ланок до передньої осі, збільшення коефіцієнтів опору бічному відведенню шин коліс другої осі причепа (напівпричепа), збільшення маси автобуса і першого причепа тощо. Вплив інших параметрів або незначний, або зовсім відсутній.
Ключові слова: метробус, автобус, причіп, напівпричіп, рівняння руху, стійкість, швидкість, кути складання, управління.

 

Опубліковано
2019-12-04