Оптимізація обсягів доставки вантажів автомобільними перевізниками в системі надання транспортних послуг

  • Світлана ШАРАЙ кандидат технічних наук, доцент, професор кафедри міжнародних перевезень та митного контролю, Національний транспортний університет http://orcid.org/0000-0001-6568-4990
  • Мирослав ОЛІСКЕВИЧ доктор технічних наук, професор, професор кафедри агроінженерії та технічного сервісу, Львівський національний університет природокористування http://orcid.org/0000-0001-6237-0785
  • Володимир САХНО доктор технічних наук, професор, завідувач кафедри автомобілів, Національний транспортний університет http://orcid.org/0000-0002-5144-7131
  • Максим РОЙ доктор філософії, доцент кафедри міжнародних перевезень та митного контролю, Національний транспортний університет http://orcid.org/0000-0001-5788-4220
  • Віктор ПОЛЯКОВ кандидат технічних наук, доцент, професор кафедри автомобілів, Національний транспортний університет http://orcid.org/0000-0001-7042-3066
  • Валерій СТЕЛЬМАЩУК кандидат технічних наук, доцент, доцент кафедри автомобілів і транспортних технологій, Луцький національний технічний університет https://orcid.org/0000-0003-3813-3143

Анотація

У роботі розглядається постановка задачі оптимізації транспортного процесу в ланцюгах поставок транспортних послуг та методика її вирішення.

Дослідження транспортного процесу обслуговування вхідних потоків замовлень на перевезення вантажів показало, що в умовах конкуренції автотранспортні підприємства намагаються оптимізувати свою діяльність. Однак, така оптимізація приводить до того, що перевізники необґрунтовано відмовляються від завідомо перспективних замовлень, якщо брати до уваги властивості відповідних транспортних процесів. Досягти подальшого удосконалення виконання сукупності замовлень на індивідуальному рівні стає доволі складно. Це означає, що транспортні процеси при обслуговуванні єдиного вхідного потоку замовлень повинні базуватись на нових принципах синтезу. Незважаючи на випадковий характер замовлень, між ними можуть встановлюватися організаційні зв'язки, які і можуть служити ознаками для побудови оптимально структурованого комплексного транспортного процесу.Для вирішення задачі оптимізації транспортного процесу, з точки зору задоволення потреби у виконанні замовлень на перевезення вантажів, в ланцюгах поставок транспортних послуг запропоновано застосування структурного моделювання, що дає змогу здійснити розподіл власних транспортних засобів підприємств, які взаємодіють між собою, визначити потребу в їх оренді та кількості необхідної інформації, що, в сукупності, приводить до максимального прибутку підприємства.Вихідні дані та умови сформульованого завдання планування виконання замовлення виконано за критерієм максимального прибутку автотранспортного підприємства.Метою цих досліджень була розробка методичних основ оптимізації обсягів автомобільних перевезень транспортних компаній з урахуванням потенціалу їх взаємодії на різних рівнях.Ключові слова: транспортний процес, автотранспортне підприємство, ланцюг постачань, замовлення на перевезення, оптимізація, прибуток.

Опубліковано
2023-11-28