Оцінка ефективності застосування методів каналізування руху на вулично-дорожній мережі міста

  • Ігор БУГАЙОВ старший викладач кафедри транспортних систем і логістики Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова https://orcid.org/0000-0002-9091-0248
  • Ольга ХОЛОДОВА кандидат технічних наук, доцент, доцент кафедри організації та безпеки дорожнього руху, Харківський національний автомобільно-дорожній університет https://orcid.org/0000-0002-4217-0548
  • Марина БУГАЙОВА старший викладач кафедри організації та безпеки дорожнього руху, Харківський національний автомобільно-дорожній університет https://orcid.org/0000-0003-1889-9555

Анотація

Доведена актуальність проблеми безпеки та ефективності дорожнього руху на транспортній мережі України. Доцільність вирішення зазначеної проблеми полягає у  впровадженні каналізування дорожнього руху як способу системи управління рухом та інфраструктурою дорожньої мережі з метою забезпечення мінімізації затримок, конфліктів та перевантажень  на дорогах, а також плавного та безпечного потоку транспортних засобів. Встановлено, що каналізування руху забезпечує найкращі умови для всіх учасників руху, знижує негативний вплив на навколишнє середовище та економіку. Саме тому в даному дослідженні проведена оцінка ефективності впровадження каналізованого руху на ділянці вулично-дорожньої мережі центральної ділової частини м. Харків.

Встановлено, що із збільшенням інтенсивності транспортного потоку збільшуються відповідно середня довжина затору, середня затримка руху одного транспортного засобу та середня кількість зупинок одного транспортного засобу як без застосування каналізованого руху, так й з каналізацією руху. Але в статті доведено, що введення каналізованого руху спроможне знижати довжину заторів, затримки руху та кількість зупинок транспортних засобів. Ефективність організації дорожнього руху від зниження перелічених показників в середньому становить 30%.

Отримані теоретичні залежності оціночних показників від інтенсивності руху транспортного потоку можна використовувати для оцінки організації дорожнього руху на різних елементах вулично-дорожньої мережі міст.

Ключові слова: каналізування дорожнього руху, вулично-дорожня мережа, перехрестя, транспортна модель, моделювання, критерій, затримка руху, довжина затору.

Опубліковано
2023-11-28