ДОСЛІДЖЕННЯ ВПЛИВУ ТРИВАЛОСТІ ПРОМІЖНОГО ТАКТУ НА БЕЗПЕКУ ДОРОЖНЬОГО РУХУ

  • Ольга ХОЛОДОВА кандидат технічних наук, доцент, доцент кафедри організації та безпеки дорожнього руху, Харківський національний автомобільно-дорожній університет https://orcid.org/0000-0002-4217-0548
  • Олена ЛЕВЧЕНКО старший викладач кафедри організації і безпеки дорожнього руху, Харківський національний автомобільно-дорожній університет https://orcid.org/0000-0002-0507-2965
  • Іван НАГЛЮК доктор технічних наук, професор, завідувач кафедри організації і безпеки дорожнього руху, Харківський національний автомобільно-дорожній університет http://orcid.org/0000-0001-9411-4479

Анотація

Статистика дорожньо-транспортних пригод в Україні доводить необхідність приділення уваги заходам, спрямованим поліпшити ситуацію з аварійністю саме на перехресті – найбільш небезпечному елементі вулично-дорожньої мережі, де найбільш розповсюдженим видом пригоди є зіткнення транспортних засобів. Аналіз причин дорожньо-транспортних пригод показав, що порушення правил проїзду перехресть є однієї з розповсюджених причин. Причому вирішення питання порушення водіями правила проїзду перехрестя на жовтий сигнал світлофора в останні роки набуло особливої актуальності.

Вивчення досвіду вирішення даної проблеми свідчить про кардинально різні шляхи. Повна заборона жовтого сигналу в світлофорному циклі вимагає в нашій країні значних витрат. Тим більше в деяких країнах ЄС наявність жовтого сигналу є запорукою безпеки дорожнього руху на перехресті.

В статті пропонується навести обґрунтування доцільності використання в структурі циклу світлофорного регулювання одночасної роботи забороняючих сигналів світлофору в обох конфліктуючих напрямках. Статистика дорожньо-транспортних пригод на перехрестях м. Харків, причиною яких було порушення правил проїзду перехрестя на жовтий сигнал світлофору, доводить доцільність застосування саме даного прийому, оскільки після його впровадження спостерігається зменшення кількості та тяжкості наслідків дорожньо-транспортних пригод майже на 70%.

Ключові слова: світлофорний об’єкт, проміжний такт, статистика дорожньо-транспортних пригод, перехрестя, циклограма.

Опубліковано
2023-05-25
Як цитувати
ХОЛОДОВА , О., ЛЕВЧЕНКО , О., & НАГЛЮК , І. (2023). ДОСЛІДЖЕННЯ ВПЛИВУ ТРИВАЛОСТІ ПРОМІЖНОГО ТАКТУ НА БЕЗПЕКУ ДОРОЖНЬОГО РУХУ. СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ В МАШИНОБУДУВАННІ ТА ТРАНСПОРТІ, 1(20), 279-288. https://doi.org/10.36910/automash.v1i20.1057