ДОСЛІДЖЕННЯ ВПЛИВУ ДОРОЖНІХ УМОВ НА ЕФЕКТИВНІСТЬ ВИКОРИСТАННЯ АВТОБУСІВ
Анотація
Розвиток пасажирського автомобільного транспорту має бути спрямований на забезпечення насамперед суттєвого покращення якості транспортного обслуговування населення, зниження витрат та підвищення продуктивності праці. Комплексне вирішення цих завдань та важливої соціальної проблеми передбачає досягнення повного забезпечення потреб населення в автобусних перевезеннях, скорочення витрат часу пасажирів на поїздки, дотримання маршрутних розкладів, зниження наповнюваності рухомого складу до нормативного рівня та підвищення зручності проїзду, включаючи пересування та години «пік». У зв'язку з цим до пасажирського транспорту справедливо висуваються вимоги підвищення швидкостей сполучення та комфорту поїздок.
Підвищення швидкості руху автотранспортних засобів та зменшення часу, що витрачається на пересування, є суттєвим резервом збільшення вільного часу пасажирів.
Крім того, підвищення швидкості руху автобусів дає можливість автотранспортному підприємству економити на заробітній платі персоналу, амортизаційних відрахуваннях на відновлення рухомого складу та накладних витрат.
Отже, середня технічна швидкість є основним критерієм оцінки умов роботи рухомого складу автотранспорту. Проте їй не приділяється належної уваги.
Середня технічна швидкість автомобіля у звичайних умовах експлуатації залежить від безлічі різних факторів, зокрема: конструктивних особливостей транспортного засобу, величини корисного навантаження, типу та стану дорожнього покриття, природно-кліматичних умов, інтенсивності руху, частоти та тривалості зупинок у дорозі у світлофорів, майстерності водіння, що діють на дорогах обмежень граничних швидкостей руху тощо.
Як вже зазначалося, на даний час на автомобільному транспорті відсутня уніфікована методика розрахунку та нормування швидкостей руху автотранспортних засобів.
У статті розглянуто аналітичний спосіб визначення швидкості руху автобуса залежно від коефіцієнта сумарного дорожнього опору. Також проаналізовані зміни швидкості руху та продуктивність автобусів залежно від сумарного дорожнього опору.
Ключові слова: швидкість руху, добова продуктивність автобусів, сумарні дорожні опори