Огляд поточної ситуації і шляхів підвищення ефективності доставки останньої милі у секторі електронної комерції

  • Станіслав СВІЧИНСЬКИЙ кандидат технічних наук, доцент, доцент кафедри транспортних систем і логістики, Харківський національний автомобільно-дорожній університет
  • Олександра ШИМКО студентка, кафедра транспортних систем і логістики, факультет транспортних систем, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

Анотація

Стрімке зростання індустрії електронної комерції призвело до значного прогресу в управлінні логістичними системами та ланцюгами поставок. Будучи вагомою компонентою у електронній комерції, ефективна і результативна доставка «останньої милі» відіграє вирішальну роль у підвищенні задоволеності клієнтів, зниженні операційних витрат і мінімізації впливу на навколишнє середовище. Логістика останньої милі, яку часто вважають найскладнішим етапом доставки замовлень в електронній комерції, передбачає переміщення товарів від розподільчого центру до порога кінцевого споживача. Вона охоплює низку складних викликів, таких як оптимізація маршрутів, подолання впливу міських заторів, часові побажання клієнтів та потреба у швидкій доставці. Для вирішення цих проблем дослідники та лідери галузі розробили та впровадили різноманітні рішення, що передбачають використання інноваційних технологій і нових моделей доставки.

У статті представлено комплексний огляд існуючих ланцюгів поставок у галузі електронної комерції, досліджено різні підходи до вирішення проблеми доставки останньої милі, проаналізовано логістичні системи лідерів ринку електронної комерції та їхні найкращі практики і стратегії вирішення проблем доставки. Огляд надає уявлення про поточний стан ланцюгів постачання в електронній комерції. Розуміючи виклики та вивчаючи різні підходи і кращі практики, зацікавлені сторони матимуть інформацію, потрібну для прийняття обґрунтованих рішень по вдосконаленню власних логістичних систем, підвищенню рівня задоволеності клієнтів і розвитку в динамічному ландшафті електронної комерції.

Ключові слова: електронна комерція, ланцюг поставок, логістика останньої милі, доставка замовлень, якість обслуговування.

Опубліковано
2023-11-28
Як цитувати
СВІЧИНСЬКИЙ , С., & ШИМКО , О. (2023). Огляд поточної ситуації і шляхів підвищення ефективності доставки останньої милі у секторі електронної комерції. СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ В МАШИНОБУДУВАННІ ТА ТРАНСПОРТІ, 2(21), 198-204. https://doi.org/10.36910/automash.v2i21.1225