Дослідження параметрів маневру з одночасним застосуванням гальмуванням транспортних засобів при дослідженні дорожньо-транспортних пригод
Анотація
Методики дослідження параметрів маневру транспортних засобів, які застосовуються в експертній практиці при аналізіі механізму дорожньо-транспортних пригод, дозволяють проводити розрахунки при постійній швидкості руху. Метою даної роботи є розширення можливостей експертного дослідження механізму дорожньо-транспортних пригод шляхом вдосконалення методів розрахунку параметрів руху транспортних засобів під час виконання маневру об'їзду перешкоди з одночасним застосуванням гальмування. Актуальність даного дослідження обумовлена необхідністю розширення можливостей експертного аналізу дорожньо-транспортних пригод, що виникли при маневруванні транспортних засобів, обладнаних антиблокувальною системою гальм. Запропоновані методи дослідження базуються на положеннях теоретичної механіки та теорії автомобіля, з використанням існуючих та перевірених часом методик визначення параметрів маневру транспортних засобів, на основі припущення про лінійний характер зміни швидкості загальмованого транспортного засобу шляхом математичного моделювання та чисельного рішення систем диференціальних рівнянь. На основі розробленої математичної моделі для дослідження таких видів маневру, як «вхід в поворот», «вхід-вихід» та «зміна смуги руху» отримано кінцеві розрахункові формули, які можуть застосуватися при вирішенні найбільш поширених в судовій автотехніці питань при дослідженні дорожньо-транспортних пригод, що виникли при маневруванні транспортних засобів, обладнаних антиблокувальною системою гальм.
Ключові слова: маневр, об'їзд перешкоди, гальмування, антиблокувальна система гальм, переміщення, швидкість, курсовий кут, сповільнення.