Вплив протиожеледних речовин на залишкову пористість і водопроникність асфальтобетону при поперемінному насиченні та висушуванні
Анотація
Дане дослідження присвячене вивченню впливу протиожеледних речовин на залишкову пористість і коефіцієнт водопроникності асфальтобетонних сумішей за різних умов. Незважаючи на те, що широке використання засобів протиожеледної обробки ефективно вирішує проблеми обмерзання дорожнього покриття взимку і зменшує кількість дорожньо-транспортних пригод, воно водночас має негативні вплив на експлуатаційні властивості асфальтобетонних покриттів.
Завдяки проведенню експериментів з використанням різних видів асфальтобетону, протиожеледних речовин та різної кількості циклів "сухий-мокрий", було вивчено зміни коефіцієнта пористості та коефіцієнта водопроникності асфальтобетонних сумішей. Для оцінки значущості факторів, які впливають на показники залишкової пористості та водопроникності, був використаний дисперсійний аналіз.
Результати досліджень показали, що після 0, 5, 10, 15, 20, 25 і 30 циклів "сухий-мокрий" залишкова пористість і коефіцієнт водопроникності асфальтобетонних сумішей АС-13 і АС-16 показали різний ступінь зміни показників при впливі розчинів, що містять 20% технічної солі (NaCl), 15% карбаміду (CH4N2O) і 20% безводного етанолу (CH2CH3OH), відповідно. Крім того, існує значна кореляція між залишковою пористістю і коефіцієнтом водопроникності.
Подальший дисперсійний аналіз показав, що гранулометричний склад є основним фактором, що впливає на коефіцієнт залишкової пористості та коефіцієнт водопроникності, далі йде кількість циклів "сухий-вологий", а вплив розчину протиожеледної рідини є найменш впливовим.
Таким чином, це дослідження всебічно розкриває вплив протиожеледних речовин на коефіцієнт залишкової пористості та коефіцієнт водопроникності асфальтобетонних сумішей за допомогою експериментів та статистичного аналізу. Результати дослідження мають важливе прикладне значення для кращого розуміння впливу протиожеледної речовини на експлуатаційні властивості дорожнього покриття, удосконалення проєктування дорожніх конструкцій та зимового утримання доріг.