ДОСЛІДЖЕННЯ ТРАНСПОРТНОЇ ДОСТУПНОСТІ ГІРНИЧОПРОМИСЛОВИХ РАЙОНІВ МІСТА З ЛІНІЙНО-РОЗОСЕРЕДЖЕНОЮ ПЛАНУВАЛЬНОЮ СТРУКТУРОЮ

  • Володимир CІСТУК кандидат технічних наук, доцент, Криворізький національний університет https://orcid.org/0000-0003-4907-4265

Анотація

Робота присвячена актуальній науково-практичній задачі аналізу транспортної доступності відокремлених гірничопромислових районів міста, яке характеризується лінійно-розосередженою планувальною структурою. Підхід до аналізу транспортної доступності ґрунтується на результатах транспортного моделювання у програмному забезпеченні PTV Visum. Моделювання транспортної системи міста з лінійно-розосередженою планувальною структурою проведено на прикладі міста Кривий Ріг. З 237 транспортних районів транспортної моделі міста Кривий Ріг було виділено п’ять районів, де зайнятість у сфері видобувної промисловості та розробки кар’єрів перевищує 7 тисяч робочих місць. Дані райони були обрані для подальшого аналізу як гірничопромислові райони міста. Доступність гірничопромислових районів з інших частин міста при можливому використанні індивідуального транспорту була визначена за допомогою критерію часу в дорозі у умовах завантаженої транспортної мережі. Доведено, що лінійна планувальна міста обмежує доступ працездатного населення до віддалених гірничопромислових районів міста. Визначені вузькі місця у вулично-дорожній мережі міста, які негативно впливають на доступність гірничопромислового району. На основі порівняння діаграм кореспонденцій індивідуального транспорту до гірничопромислових районів з інших районів міста з ізохронами доступності гірничопромислових районів, встановлено, що перші десять найбільших кореспонденцій надходять з тих транспортних районів, які розташовані у межах 30-хвилинної поїздки на легковому автомобілі до відповідного гірничопромислового району. Дані кореспонденції генеруються переважно з транспортних районів, які не примикають один до одного. Таким чином, при розробці нових заходів щодо функціонування міської транспортної системи з’явилась можливість враховувати вплив планувально-просторового розвитку міста на показники її доступності, спираючись на результати даного дослідження.

Ключові слова: транспортна доступність, лінійне місто, поліцентричний міський план, гірничопромисловий район, індивідуальний транспорт, транспортне моделювання, PTV Visum, кореспонденція.

Опубліковано
2024-11-16
Як цитувати
CІСТУК В. (2024). ДОСЛІДЖЕННЯ ТРАНСПОРТНОЇ ДОСТУПНОСТІ ГІРНИЧОПРОМИСЛОВИХ РАЙОНІВ МІСТА З ЛІНІЙНО-РОЗОСЕРЕДЖЕНОЮ ПЛАНУВАЛЬНОЮ СТРУКТУРОЮ. СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ В МАШИНОБУДУВАННІ ТА ТРАНСПОРТІ, 2(23), 218-228. https://doi.org/10.36910/automash.v2i23.1544