ЗАКОНОМІРНОСТІ ЗМІНИ ЧАСОВИХ ПАРАМЕТРІВ СВІТЛОФОРНОГО ЦИКЛУ У СИСТЕМАХ З КООРДИНОВАНИМ УПРАВЛІННЯМ РУХОМ
Анотація
У даній роботі проаналізовано методику та результати досліджень, проведених на основі натурних вимірювань на магістральній вулиці з метою визначення ключових параметрів транспортних потоків, що характеризуються значною нерівномірністю руху, в умовах координованого управління. Застосування методу імітаційного моделювання дозволило оптимізувати часові параметри світлофорного регулювання, які сприяють мінімізації затримок руху в обох напрямках шляхом адаптації тривалості дозвільного сигналу відповідно до інтенсивності транспортного потоку. Зміна (подовження) тривалості зеленого сигналу забезпечує безперервний рух груп транспортних засобів під час перетину стоп-ліній на суміжних світлофорних об’єктах. Запропонований метод є доцільним для впровадження на ділянках вулично-дорожньої мережі з координованим управлінням та значною неоднорідністю транспортних потоків, оскільки він запобігає розпаду груп та пачок транспортних засобів, які мають різні динамічні характеристики.
Такого результату можна досягти в умовах використання системи автоматизованого управління рухом, яка об'єднує кілька суміжних світлофорних об’єктів на магістральній вулиці та функціонує на основі жорсткого програмного керування світлофорами. Така система дозволяє синхронізувати тривалість сигналів світлофорних груп, здійснюючи корекцію ширини (тривалості зеленого сигналу) та кута нахилу (швидкості руху) часової смуги в графіках координації. Наукова новизна дослідження полягає у подальшому розвитку методу, що знижує затримки транспортних засобів у межах координованого управління, суть якого полягає в регульованій зміні діапазону тривалості дозвільного сигналу в поєднанні з управлінням швидкістю руху транспортних засобів між суміжними світлофорними об’єктами. Практична цінність полягає в можливості використання різних програм керування світлофорною сигналізацією на ділянках магістральних вулиць у транспортних районах, де в години пік спостерігаються значні коливання інтенсивності транспортних потоків у різних напрямках.
Ключові слова: транспортний потік, транспортні дослідження, інтенсивність руху, координоване управління рухом, магістральна вулиця, імітаційне моделювання, жорсткий світлофорний цикл.