ПРО ВДОСКОНАЛЕННЯ СТЕНДОВОГО КОНТРОЛЮ ПІДВІСКИ
Анотація
Для визначення технічного стану підвіски автомобіля використовують різні методи. У Європі найбільшого поширення набули стенди на основі методу EuSAMA. У класичному варіанті цей метод, вихідним параметром якого є «коефіцієнт зчеплення», більшою мірою характеризує безпеку руху. Але для технічних працівників автосервісу в підвісці більше цікавить пристрій, що демпфує, як найбільш складний компонент у підвісці, стан якого неможливо оцінити візуально. Крім цього, класичний EuSAMA має низку недоліків – похибок методу, що впливають на точність результату діагностування. Робляться зусилля щодо вдосконалення методу з метою підвищення можливості діагностування амортизаторів та зниження впливу сторонніх факторів. Перспективним у цьому контексті можна назвати метод, заснований на використанні фазових співвідношень, а саме на вимірі різниці фаз (далі - фазового кута) між фазою коливання майданчика та фазою коливання динамічної сили в контакті шини з майданчиком. У цій роботі представлені результати моделювання підвіски непідресореної частини (чверті підвіски) при різному демпфуванні амортизатора. Моделювання проводилося у часовій області. Для одного набору параметрів підвіски отримано фазова частотна характеристика, отримані залежності фазового кута та параметра EuSAMA для різного демпфування амортизатора, а також оцінки впливу жорсткості, демпфування шин, жорсткості пружного елемента підвіски, величини непідресореної маси на величину фазового кута.
Ключові слова: діагностування підвіски, EuSAMA, амортизатор, моделювання, фазовий кут.