Базові підходи до формування транспортної моделі міста

  • Світлана ПАШКЕВИЧ к.т.н., доц. кафедри транспортних технологій і технічного сервісу, Національний університет водного господарства та природокористування https://orcid.org/0000-0001-7667-8932
  • Вікторія НИКОНЧУК доктор економічних наук, доцент, в.о. завідувача кафедри транспортних технологій і технічного сервісу, Національний університет водного господарства та природокористування https://orcid.org/0000-0001-7515-6016
  • Олександр КОЛОДЮК студент кафедра транспортних технологій і технічного сервісу, ННМІ, Національний університет водного господарства та природокористування

Анотація

Швидкість розвитку сучасних міст та постійне зростання моторизації призводять до загострення різноманітних проблем, таких як створення раціонального управління дорожнім рухом, виділення місць для паркування, забезпечення якості дорожнього покриття та охорона навколишнього середовища. Вирішення цих проблем вимагає «правильного» системного управління, ефективної організації транспортних потоків та оптимального планування транспортної інфраструктури.

Для управління транспортною системою та прийняття оптимальних рішень у транспортному плануванні необхідні специфічні системні знання про поточну транспортну ситуацію та можливі сценарії її розвитку. Відсутність кількісного опису транспортної ситуації значно ускладнює вже й так складний вибір серед варіантів розвитку міської транспортної системи. Подолати розрив між бажаними та фактичними результатами можна за допомогою сучасних інструментів планування та оцінки впливу рішень, зокрема, через єдину міську транспортну модель.

Як показує досвід, міська транспортна модель, яка використовується для підтримки прийняття рішень у стратегічному транспортному плануванні, є оптимальним інструментом для кількісної оцінки запропонованих варіантів розвитку транспортної мережі, їх подальшого порівняння та обґрунтованих висновків щодо доцільності інвестицій у проекти транспортної інфраструктури.

Транспортні моделі, засновані на сучасних інформаційних технологіях, представляють собою потужні обчислювальні програмні системи, які, спираючись на функціональні та просторові характеристики міста, в поєднанні з усіма доступними даними про транспортний попит і пропозицію, розраховують найімовірніший розподіл транспортних і пасажирських потоків по вуличній мережі. Ці розрахунки стають основою для прогнозування розвитку міста та надають необхідну аналітичну основу для прийняття рішень у розвитку міської транспортної інфраструктури.

«Правильне» стратегічне управління транспортною системою міста, серед іншого, безпосередньо впливає на якість транспортних послуг для населення та безпеку дорожнього руху.

Основною перевагою транспортних моделей є те, що вони дозволяють експериментувати не з людьми, а лише з комп'ютерним представленням їхньої щоденної поведінки.

Ключові слова: транспортна модель, транспортний попит, транспортна пропозиція, транспортна зона,.

Опубліковано
2024-11-15
Як цитувати
ПАШКЕВИЧ , С., НИКОНЧУК , В., & КОЛОДЮК , О. (2024). Базові підходи до формування транспортної моделі міста. СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ В МАШИНОБУДУВАННІ ТА ТРАНСПОРТІ, 2(23), 10-17. https://doi.org/10.36910/automash.v2i23.1520