КІЛЬКІСНА ОЦІНКА ЕФЕКТИВНОСТІ ЗМІНИ СХЕМИ РУХУ НА ПЕРЕХРЕСТІ ВУЛ. КАЛИНОВА – ПР. П. КАЛНИШЕВСЬКОГО (М. ДНІПРО)
Анотація
У роботі розглянуті сучасні проблеми організації та безпеки дорожнього руху у значних містах України. Проаналізовані дослідження, свідчать, що застосування кругового руху на перехрестях сприяє зниженню аварійності та підвищенню пропускної здатності вулично-дорожньої мережі.
В якості об’єкту дослідження було обране нерегульоване Т-подібного перехрестя вул. Калинова – пр. Петра Калнишевського, м Дніпро. Метою дослідження є кількісна оцінка ефективності його заміни на кільцевий перетин з круговим рухом.
Для досягнення мети дослідження були розроблені дві імітаційні моделі (нерегульованого Т-подібного перехрестя та кільцевого перехрестя з круговим рухом) у середовище AnyLogic. У якості вихідних даних були використані результати натурних спостережень інтенсивностей транспортних, які були виконані для ранкової години «пік» з 800 до 900.
Результати моделювання, свідчать, що зміна схеми руху на об’єкті дослідження дозволила: зменшити кількість зупинок автомобіля при проїзді перехрестя з 0,31 до 0,09, середній час проїзду перехрестя з 18 с до 14 с, збільшити середню швидкість руху транспортних засобів з 43 до 49 км/год. Значення запропонованого авторами узагальненого комплексного критерію ефективності організації дорожнього руху для Т-подібного нерегульованого перехрестя складає 0,67, а для кільцевого – 0,98. Таким чином, загальна ефективність від зміни схеми руху на об’єкті дослідження становила 47,7 %.
Ключові слова: перехрестя з круговим рухом, ефективність, організація дорожнього руху, імітаційне моделювання, транспортно-експлуатаційні показники, AnyLogic.