Оцінка пропускної спроможності міської дорожньої мережі з урахуванням пропозиції паркування
Анотація
З кожним роком інтенсивно зростає кількість автомобілів у всьому світі. У свою чергу це є причиною виникнення таких проблем: виникнення заторів на вулицях; забруднення екології та навколишнього середовища; брак тимчасових парковок та постійних стоянок для автомобілів тощо. Виїжджаючи на автомобілі буквально щодня ми зустрічаємось із цим питанням. Де є місце для тимчасового паркування? Особливо у центрах районів, великих містах ця проблема вважається актуальною. Припаркований вздовж проїжджої частини транспортний засіб завжди є джерелом конфліктних ситуацій, виникнення яких обумовлено багатьма причинами.
Щоб покращити оцінку пропускної спроможності мережі для певної міської дорожньої системи, передбачається, що в моделі оцінки пропускної здатності мережі слід враховувати вплив стратегій управління паркуванням у місцях призначення. У цьому дослідженні представлена розширена модель пропускної спроможності дорожньої мережі, яка враховує як кількість паркувальних місць, так і тарифи на паркування в кожній зоні руху. Модель пропускної здатності мережі сформульована як дворівнева проблема програмування з максимізацією загальної генерації поїздок на верхньому рівні та проблемою комбінованого розподілу поїздок і призначення трафіку (CTDTA) на нижньому рівні. Щоб обґрунтовано охарактеризувати вплив ціноутворення на паркування та затримки паркування через ефект заторів, у моделі CTDTA бере участь два класи попиту на подорожі. Надано ефективний і практичний алгоритм розв’язку дворівневої моделі потужності мережі. Чисельні експерименти показують переваги запропонованої моделі, а також демонструють вплив пропозиції та ціноутворення паркувальних місць на результати оцінки пропускної здатності дорожньої мережі.
Ключові слова: пропускна здатність, транспортна мережа, парковка, показники міської маршрутної системи