ПОРІВНЯННЯ СУМАРНИХ ВИКИДІВ ВУГЛЕКИСЛОГО ГАЗУ АВТОМОБІЛЯМИ RENAULT KANGOO З ДИЗЕЛЬНИМ ТА ЕЛЕКТРИЧНИМ ДВИГУНАМИ
Анотація
Робота включає розрахунки викидів вуглекислого газу при порівнянні двох транспортних засобів, створених на однаковій базі. Renault Kangoo 1.5 dCi – автомобіль з дизельним двигуном внутрішнього згоряння та Renault Kangoo Z.E.– з електродвигуном. В роботі представлені розрахунки викидів СО2 при виробництві, експлуатації, проведенні технічного обслуговування, утилізації двох транспортних засобів. Порівнювались викиди вуглекислого газу при використанні автомобілів протягом 5 років, 10 років, 15 років. Були проведені розрахунки викидів при використанні електроенергії, виробленої в Україні, для зарядки електромобіля. Проведено порівняння викидів СО2 при виробництві електромобіля, електроенергії для зарядки його батареї та при спалюванні дизельного палива автомобілем.
Позитивний екологічний ефект спостерігається в локальному місці використання електромобіля, оскільки при цьому не спалюється органічне паливо та не виділяється СО2. При середньорічному пробігу меншому ніж 10 тис. км, з позиції величини викидів СО2, ефект від використання електромобіля буде незначним, оскільки, в кінцевому результаті така заміна призведе до збільшення викинутого СО2, що здійснюється при виробництві нового електромобіля. Якщо середньорічний пробіг становить 30 тис. км та більше, то після пробігу 160 тис. км, або 6 років експлуатації у обох транспортних засобів сумарні викиди СО2 будуть однаковими. При подальшій експлуатації електромобіля отримується значний екологічний ефект. Отримані результати свідчать про те, що автомобіль, з метою зменшення викидів, раціонально замінювати на новий електромобіль, якщо власник транспортного засобу активно його використовує, тобто щоденний пробіг складає не менше 100 км.
Ключові слова: електромобіль, автомобіль, двигун внутрішнього згоряння, електродвигун, викиди вуглекислого газу, екологія, літій-іонна батарея