Функціонування громадського транспорту у соціальному просторі міста

  • Світлана ПАШКЕВИЧ старший викладач кафедри транспортних технологій і технічного сервісу, Національний університет водного господарства та природокористування https://orcid.org/0000-0001-7667-8932
  • Вікторія НИКОНЧУК доктор економічних наук, доцент, в.о. завідувача кафедри транспортних технологій і технічного сервісу, Національний університет водного господарства та природокористування https://orcid.org/0000-0001-7515-6016
  • Михайло КРИСТОПЧУК кандидат технічних наук, доцент, доцент кафедри транспортних технологій і технічного сервісу, Національний університет водного господарства та природокористування https://orcid.org/0000-0002-8701-4469

Анотація

Повсюдна інформація про пасажирів у реальному часі (URTPI) — це найсучасніша інформація про подорожі для пасажирів громадського транспорту та невід’ємна частина інтелектуальних транспортних систем. URTPI дозволяє респондентам отримувати доступ до інформації до та під час подорожі. Пасажирам пропонується інформація, яка допоможе зробити вибір як перед поїздкою, так і під час переміщення.  Розуміння поведінки пасажирів під впливом URTPI про пасажирів у реальному часі призвело б до кращого прогнозування розподілу попиту в мережі ГT.  

Моделювання мережі ГT за допомогою RTPI інформації про пасажирів у реальному часі показує потенційний вплив на розподіл попиту в мережі. Вплив на розподіл попиту може відбуватися через вплив інформації у реальному часі на прийняття рішень пасажирами. У цьому дослідженні вибір маршруту включає вибір пасажирів щодо часу та простору.

Опитування пасажирів автобусів було проведено в місті Рівне. Загалом було зібрано 1545 заповнених відповідей, де більше частина учасників використовували принаймні одну форму відомих джерел інформації. Результати моделювання показали, що на використання URTPI впливають демографічні характеристики пасажирів і характеристики поїздки. Вік учасників і тривалість поїздки є найвпливовішими факторами, що спонукають до використання URTPI. Встановлено, що молодші учасники частіше використовують URTPI порівняно зі старшими учасниками. Пасажири, як правило, використовують URTPI для довших поїздок порівняно з короткими. Час доби не мав істотного впливу на використання URTPI. У статті також визначено фактори, що впливають на звернення до різних джерел URTPI.

Ключові слова: міський пасажирський транспорт, транспортна мережа, показники міської маршрутної системи, потоки переміщення пасажирів

Опубліковано
2022-11-11