ВИМІРЮВАННЯ КОМФОРТУ В ГРОМАДСЬКОМУ ТРАНСПОРТІ

  • Данило ПОПОВИЧ студент групи ММ-209,Тернопільський національний медичний університет
  • Анастасія ПЕТРИКІВ студентка групи ММ-204,Тернопільський національний медичний університет
  • Леся ЧЕПЕСЮК студентка групи ММ-204, Тернопільський національний медичний університет
  • Оксана ШЕВЧУК кандидат технічних наук, доцент, доцент кафедри транспорту і логістики, Західноукраїнський національний університет https://orcid.org/0000-0001-8283-4620
  • Наталя ФАЛОВИЧ кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри транспорту і логістики, Західноукраїнський національний університет https://orcid.org/0000-0003-1651-3022
  • Микола МАЯК доктор технічних наук, професор, професор кафедри автомобілів і транспортних технологій, Луцький національний технічний університет
  • Наталя ПЕТРИНЮК аспірант кафедри транспорту і логістики, Західноукраїнський національний університет

Анотація

Хоча комфорт є одним з найважливіших чинників, що формують попит на громадський транспорт, чинники зручності часто не помічаються при проектуванні транспортної мережі та оцінці ефективності. У міському пасажирському транспорті, особливо у містах середнього розміру, вибір способу подорожі пасажирів залежить від багатьох важливих показників, окрім тривалості подорожі. Для того, щоб покращити розуміння кількісних та якісних показників у використанні громадського транспорту, дизайн транспортних послуг повинен відповідати рівню обслуговування, очікуваному клієнтами, що забезпечить найкращу капіталізацію впровадження транспортних послуг. Це дослідження є основою для формулювання політики пасажирських перевезень у громадському транспорті з точки зору максимального комфорту населення та розробило основу для вимірювання найважливіших факторів зручності громадського транспорту, мінімального дискомфорту та максимальної безпеки. На основі польових досліджень із застосуванням детермінант дискомфорту та ваги визначено кількісний показник сприйняття комфорту в мережі громадського транспорту Тернополя, за допомогою якого можна прогнозувати поведінку пасажирів при користуванні міським громадським транспортом. Такий показник можна використовувати для прогнозування поведінки пасажирів під час користування громадським транспортом. Результати дослідження можуть бути використані як інструмент для планування та функціонування міської транспортної мережі. Визначення загального комфорту системи громадського транспорту є змінним, що залежить від факторів, найважливішим з яких є щільність пасажирів у салонах переповнених транспортних засобів. З огляду на багатостандартний аналіз транспортної мережі типових міст, показників руху громади – дискомфорту, завантаженості транспортних засобів, середнього часу руху, середньої відстані, оптимізаційний проект мережі громадського транспорту рекомендується розглядати цю групу індикатори комфорту. Результати дослідження є основою для розуміння ставлення пасажирів та сприйняття комфорту громадського транспорту та можуть бути використані як інструмент для планування та функціонування мережі міського транспорту середніх розмірів.

Ключові слова: пасажирські перевезення, маршрут, рівень комфорту, громадський транспорт, пасажиропотік, транспортна мережа

Опубліковано
2021-11-14