Дослідження попиту на автомобільні перевезення громадським транспортом в приміському сполученні
DOI:
https://doi.org/10.36910/automash.v2i25.1907Анотація
Було проведено аналіз існуючих підходів до оцінки транспортного попиту на основі моделювання матриці пасажирських кореспонденцій з метою визначення найефективніших методів планування приміського та міжміського руху. Інтервальна концепція застосовується шляхом аналізу моделей розподілу довжини поїздок у межах міста та прилеглих територій, що дозволяє визначити інтервали, в межах яких транспортний попит варіюється у відношенні до міських центрів. Це забезпечує гнучку та імовірнісну основу для відображення пасажиропотоків, а також відмінностей у поведінці пасажирів між міськими та приміськими районами. Для визначення просторового розподілу поїздок було проаналізовано фактичні відстані поїздок навколо регіонального центру, що забезпечило відображення в моделі реальних моделей поїздок та регіональної транспортної інфраструктури.
Запропоновано методику визначення попиту на пересування в приміському сполученні на основі інтервальної концепції розрахунку матриці МПК, яка дозволяє отримати найбільш ймовірнісні стани МПК, котрі максимально наближені до реального стану попиту. Застосування інтервальної концепції основане на закономірностях розподілу пересування на території, що оточує місто та надає можливість визначити інтервали в межах яких змінюється попит на пересування відносно міста. При визначенні закономірностей просторового розподілу пересувань були використані фактичні відстані пересувань навколо обласного центру та здійснено оцінка запропонованого підходу визначення попиту на пересування в приміському сполученні.
Ключові слова: попит, приміська зона, місто, пасажири, відстань, матриця пасажирських кореспонденцій