Щодо питання вибору типу вібростенду для діагностування підвіски автомобіля

Автор(и)

  • Олександр ДИТЯТЬЄВ кандидат технічних наук, старший науковий співробітник, доцент кафедри експлуатації та сервісу автомобілів

DOI:

https://doi.org/10.36910/automash.v2i21.1213

Анотація

Визначення технічного стану підвіски, діагностування амортизаторів можна розглядати як класичне завдання ідентифікації параметрів коливальної системи. Для вирішення цього завдання зазвичай використовується процедура із застосуванням вхідних тестових сигналів у вигляді імпульсу, ступінчастого сигналу або гармонійного сигналу різної частоти. У різні періоди часу використовувалися всі ці можливості, проте в даний час, з цілого ряду причин, виробники автосервісного обладнання віддають перевагу стендам з гармонічним тестовим сигналом. Випускаються два різновиди таких стендів. Перший з них, в основі якого лежить високочастотний резонанс непідресорених мас, називається методом EuSAMA. Другий різновид, заснований на принципі збудження резонансу системи "стенд - підвіска автомобіля", називається резонансним. Принципи побудови, особливості роботи, діагностичні параметри стендів широко висвітлено у літературі. Використання резонансних явищ, застосування тестових гармонійних сигналів, ідентичний зовнішній вигляд стендів значною мірою вводять в оману користувачів стендів і не сприяють грамотному та обізнаному придбанню. Дана робота присвячена порівняльному аналізу деяких основних характеристик стендів та висновки роботи можуть бути корисними технологам автосервісу при виборі обладнання. З міркувань трудомісткості підготовчих операцій при натурних випробуваннях, у цьому дослідженні прийнято аналітичний підхід. З двох типів стендів складнішим є стенд, заснований на резонансному принципі. Його структурна схема містить три маси, три пружні пристрої і два пристрої демпфування. У роботі складено систему трьох рівнянь силової взаємодії та комп'ютерну модель у середовищі Matlab/Simulink. В результаті моделювання отримано порівняльні характеристики чутливості та похибки при різному внутрішньому тиску колеса представників стендів «резонансного» та EuSAMA.

Ключові слова: Вібростенди резонансні, EuSAMA, моделювання, порівняльні характеристики чутливості, похибки.

Посилання

Завантаження

Опубліковано

2023-11-28

Як цитувати

Щодо питання вибору типу вібростенду для діагностування підвіски автомобіля. (2023). СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ В МАШИНОБУДУВАННІ ТА ТРАНСПОРТІ, 2(21), 91-100. https://doi.org/10.36910/automash.v2i21.1213

Статті цього автора (цих авторів), які найбільше читають