Загальна характеристика факторів, що впливають на функціонування станцій технічного обслуговування автомобілів

  • Володимир ХАВРУК асистент кафедри технічної експлуатації автомобілів та автосервісу, Національний транспортний університет http://orcid.org/0000-0002-4686-4109

Анотація

У роботі розглядаються три групи факторів, що впливають на функціонування станцій технічного обслуговування автомобілів: 1) некеровані (місцерозташування і регіональні особливості, затребуваність); 2) керовані (номенклатура послуг і спеціалізація СТО, чисельність виробничих робітників; кількість постів, загальна площа приміщень СТО); 3) частково керовані (якість виконуваних робіт, цінова політика СТО, кваліфікація виробничого персоналу, конфігурація виробничих приміщень, час існування СТО).

Обґрунтований практичний підхід при виборі і розширенні спеціалізації станції технічного обслуговування автомобілів, який полягає в проведенні опитування автовласників – анкетування або використання результатів експертних оцінок. Встановлений взаємозв’язок між некерованим фактором «затребуваність/попит на автосервісні послуги» і керованим фактором «номенклатура послуг і спеціалізація СТО». Представлені схеми найбільш поширених конфігурацій приміщень станцій технічного обслуговування автомобілів і з’ясовано, що найбільш оптимальною є прямокутна будівля, яка дає змогу максимально використовувати площу під ремонту зону. Обґрунтовано і практика показує, що розташування СТО на центральних вулицях міст є недоцільним через їх негативний влив на вуличний дорожній рух і архітектурний стиль будівлі автосервісу.

З’ясовані складові і взаємозв’язок факторів, що впливають функціонування станцій технічного обслуговування автомобілів. Встановлено, що на початковому етапі функціонування СТО найважливішим фактором є затребуваність автовласниками автосервісних послуг.

Результати виконаного дослідження можуть бути використані станціями технічного обслуговування автомобілів як на початковому етапі діяльності, так і при розширенні номенклатури надаваних автосервісних послуг. Для СТО наведені рекомендації щодо: вибору місця розташування СТО, необхідності використання результатів анкетування автовласників і експертних оцінок автосервісу, важливості підбору кваліфікованого персоналу.

Ключові слова: автомобіль, автосервісна послуга, ремонт, робочий пост, станція технічного обслуговування, фактор

Опубліковано
2022-11-11