БЕЗПЕКА ПЕРЕВЕЗЕНЬ ПАСАЖИРІВ У ГРОМАДСЬКОМУ ТРАНСПОРТІ В УМОВАХ ПАНДЕМІЇ

  • Павло ПРОГНІЙ кандидат технічних наук, ст.викл. кафедри спеціалізованих комп’ютерних систем, Західноукраїнський національний університет
  • Данило ПОПОВИЧ студент, гр.ММ-112, Тернопільський національний медичний університет
  • Олена ЗАХАРЧУК кандидат технічних наук, доцент, доцент кафедри транспорту і логістики, Західноукраїнський національний університет https://orcid.org/0000-0001-9452-9850
  • Оксана ШЕВЧУК кандидат технічних наук, доцент, доцент кафедри транспорту і логістики, Західноукраїнський національний університет https://orcid.org/0000-0001-8283-4620
  • Павло ПОПОВИЧ доктор технічних наук, професор, професор кафедри транспорту і логістики, Західноукраїнський національний університет https://orcid.org/0000-0001-5516-852X
  • Ірина МАТВЄЄВА доктор технічних наук, професор, професор кафедри екології, Національний авіаційний університет https://orcid.org/0000-0002-8636-0538
  • Віктор ОСТРОВЕРХОВ кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри менеджменту, публічного управління та персоналу, Західноукраїнський національний університет http://orcid.org/0000-0002-3818-0604
  • Андрій КОЦУР кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри менеджменту, публічного управління та персоналу, Західноукраїнський національний університет http://orcid.org/0000-0001-6986-4665

Анотація

В умовах пандемії COVID-19 виникають значні об’єктивні проблеми з точки зору безпечного перевезення населення громадським транспортом. Динамічна політика швидкого реагування при транспортуванні людей для зменшення ризиків зараження пасажирів і водіїв забезпечується тим, що при перевезеннях необхідним є надання дозволу муніципальними органами влади на перевезення людей без обтяжуючих зайвих обмежень щодо числа пасажирів у салоні, дотримуватись рівня заповнення салону автобуса винятково відповідно до передбачених конструкцію транспортного засобу числа сидячих місць максимальної кількості пасажирів. Як доведено дослідженнями, штучне недовантаження транспортного засобу для уникнення щільного контакту пасажирів не впливає рівень зараження COVID-19, тому дане обмеження не є раціональним, спричиняючи недовантаження і нераціональні суттєві фінансові втрати перевізника, як наслідок, ймовірне звільнення найманих працівників, відповідно негативний соціальний ефект. Сформовано рекомендації, такі як, обов’язкове використання масок у комплекті з рукавичками, посилена вентиляція салону, а також організація посадки – висадки пасажирів тільки на задні двері та 100% безконтактна оплата проїзду для максимального захисту водія. Дане дослідження є основою формування політики перевезень пасажирів громадським транспортом з позиції визначення рівня безпеки в умовах COVID-19 та комфорту пасажирів з розробкою основ вимірювання сприйняття найважливіших факторів зручності громадського транспорту, мінімального дискомфорту і максимальної безпеки.

Ключові слова: організація перевезень, безпека пасажирів, громадський транспорт, пасажиропотік, маршрут

Опубліковано
2021-05-20