ПЛАНУВАННЯ ТРАНСПОРТНОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ МІСТ З УРАХУВАННЯМ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИХ ТА ДЕМОГРАФІЧНИХ ІНДИКАТОРІВ РОЗСЕЛЕННЯ

  • Володимир ФАЛОВИЧ доктор економічних наук, професор, професор кафедри промислового маркетингу, Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Тернопіль, Україна https://orcid.org/0000-0002-5784-0233
  • Оксана ШЕВЧУК кандидат технічних наук, доцент, доцент кафедри транспорту і логістики, Західноукраїнський національний університет, Тернопіль, Україна https://orcid.org/0000-0001-8283-4620
  • Наталя ФАЛОВИЧ кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри транспорту і логістики, Західноукраїнський національний університет, Тернопіль, Україна https://orcid.org/0000-0003-1651-3022
  • Наталія НАВОЛЬСЬКА кандидат економічних наук, доцент, ВШБ Університет Меріто, Вроцлав, Польща
  • Василь ЗАХАРЧУК аспірант кафедри транспорту і логістики, Західноукраїнський національний університет, Тернопіль, Україна

Анотація

В Тернопільській міській територіальній громаді стан транспортної сфери свідчить про те, що основу пасажирських перевезень становлять перевезення електричним та автомобільним транспортом. Після проведення досліджень і врахування змін у потребах пасажирів була запропонована і впроваджена нова мережа маршрутів громадського транспорту. Ця мережа була розроблена на основі обстежень з максимальним врахуванням потреб місцевих мешканців. Крім того, також було забезпечено транспортне сполучення міста з усіма селами громади.

Проте, транспортне сполучення з приєднаними сільськими населеними пунктами громади вимагає додаткових досліджень з розробки нових транспортних маршрутів та закупівлю додаткового транспорту.

Досвід пасажирських перевезень підтверджує, що транспортна поведінка жителів міст, насамперед, залежить від розташування їхнього місця проживання до об’єктів тяжіння. Тому, для удосконаленні маршрутної мережі міста необхідним є проведення спостереження щодо  закономірностей розселення мешканців по вже сформованих транспортних районах міста.

Основним напрямком транспортної політики Тернопільської міської територіальної громади є формування високоякісних та зручних перевезень, особливо з використанням екологічно чистого електричного транспорту.

Ще одним пріоритетом транспортної політики громади має бути зростання його соціальної ефективності через підвищення безпеки перевезень та якість послу, що ґрунтується на чіткій координації різних видів транспорту.

Варто також звернути увагу на стратегічну важливість покрокової реалізації пріоритетності електротранспорту та створення єдиної транспортної компанії в Тернопільській міській територіальній громаді. Цей процес спрямований на забезпечення комфорту, екологічної безпеки та транспортної безпеки для мешканців.

Ключові слова: пасажирські перевезення, пасажиропотоки, транспортна сфер, транспортні райони, сталий розвиток, маршрут.

Опубліковано
2024-05-20
Як цитувати
ФАЛОВИЧ , В., ШЕВЧУК , О., ФАЛОВИЧ , Н., НАВОЛЬСЬКА , Н., & ЗАХАРЧУК , В. (2024). ПЛАНУВАННЯ ТРАНСПОРТНОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ МІСТ З УРАХУВАННЯМ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИХ ТА ДЕМОГРАФІЧНИХ ІНДИКАТОРІВ РОЗСЕЛЕННЯ. СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ В МАШИНОБУДУВАННІ ТА ТРАНСПОРТІ, 1(22), 320-329. https://doi.org/10.36910/automash.v1i22.1375