Конкурентоздатність транспортно-експедиційних компаній на ринку транспортних послуг

  • Світлана ПАШКЕВИЧ старший викладач кафедри транспортних технологій і технічного сервісу, Національний університет водного господарства та природокористування https://orcid.org/0000-0001-7667-8932
  • Вікторія НИКОНЧУК доктор економічних наук, доцент, в.о. завідувача кафедри транспортних технологій і технічного сервісу, Національний університет водного господарства та природокористування https://orcid.org/0000-0001-7515-6016
  • Валерій СОРОКА кандидат сільськогосподарських наук, доцент, доцент кафедри транспортних технологій і технічного сервісу, Національний університет водного господарства та природокористування https://orcid.org/0000-0002-8994-2680
  • Михайло КРИСТОПЧУК кандидат технічних наук, доцент, доцент кафедри транспортних технологій і технічного сервісу, Національний університет водного господарства та природокористування https://orcid.org/0000-0002-8701-4469

Анотація

Ринкові перетворення, зростання конкуренції над ринком транспортних послуг та зменьшення ролі держави у її регулюванні, створення безлічі нових підприємств різних форм власності призвели до потреби надання комплексних послуг та появи транспорно-експедиційних провайдерів (ТЕП) різного рівня.

У ході проведеного дослідження виявлено, що на рівень конкурентоспроможності ТЕП на ринку транспортних послуг впливає специфіка активів та масштаби діяльності. Відмінною конкурентною перевагою сучасного ТЕП в сегменті ринку, що позиціонується, є можливість ведення бізнесу з мінімальними витратами.

На прикладі регіонального ТЕП проводиться аналіз структури витрат, результати якого показують високий рівень витрат звернення. Сильна конкуренція у сегменті великогабаритних та великовагових вантажних перевезень підтверджує унікальність та незалежність споживача послуг від провайдера, створеного на базі підрозділів технічного обслуговування. Функцією якого полягатиме в раціоналізації не лише фінансового потоку, а й тимчасової складової. Крім створення даних підрозділів на території ТЕП, рекомендується формування запасу деталей, що лімітують надійність.

Авторами пропонується доповнити методику аналізу експлуатаційної надійності транспортного засобу виявленням залежності виду ремонтних робіт від пробігу. Оптимізація витрат на технічне обслуговування як однієї з основних статей витрат сприятиме підвищенню конкурентоспроможності ТЕП на ринку транспортних послуг. Подальший розвиток дослідження підвищення конкурентоспроможності провайдера послуг необхідний за рахунок оцінки транспортної інфраструктури, а також адаптації цієї пропозиції для 4PL-провайдера.

Ключові слова:логістичний провайдер; транспортні послуги; конкурентоспроможність; оптимізація витрат.

Опубліковано
2023-11-28