Оцінка пропускної спроможності міської дорожньої мережі з урахуванням пропозиції паркування

  • Світлана ПАШКЕВИЧ старший викладач кафедри транспортних технологій і технічного сервісу, Національний університет водного господарства та природокористування https://orcid.org/0000-0001-7667-8932
  • Вікторія НИКОНЧУК доктор економічних наук, доцент, в.о. завідувача кафедри транспортних технологій і технічного сервісу, Національний університет водного господарства та природокористування https://orcid.org/0000-0001-7515-6016
  • Михайло КРИСТОПЧУК кандидат технічних наук, доцент, доцент кафедри транспортних технологій і технічного сервісу, Національний університет водного господарства та природокористування https://orcid.org/0000-0002-8701-4469

Анотація

З кожним роком інтенсивно зростає кількість автомобілів у всьому світі. У свою чергу це є причиною виникнення таких проблем: виникнення заторів на вулицях; забруднення екології та навколишнього середовища; брак тимчасових парковок та постійних стоянок для автомобілів тощо. Виїжджаючи на автомобілі буквально щодня ми зустрічаємось із цим питанням. Де є місце для тимчасового паркування? Особливо у центрах районів, великих містах ця проблема вважається актуальною. Припаркований вздовж проїжджої частини транспортний засіб завжди є джерелом конфліктних ситуацій, виникнення яких обумовлено багатьма причинами.

Щоб покращити оцінку пропускної спроможності мережі для певної міської дорожньої системи, передбачається, що в моделі оцінки пропускної здатності мережі слід враховувати вплив стратегій управління паркуванням у місцях призначення. У цьому дослідженні представлена розширена модель пропускної спроможності дорожньої мережі, яка враховує як кількість паркувальних місць, так і тарифи на паркування в кожній зоні руху. Модель пропускної здатності мережі сформульована як дворівнева проблема програмування з максимізацією загальної генерації поїздок на верхньому рівні та проблемою комбінованого розподілу поїздок і призначення трафіку (CTDTA) на нижньому рівні. Щоб обґрунтовано охарактеризувати вплив ціноутворення на паркування та затримки паркування через ефект заторів, у моделі CTDTA бере участь два класи попиту на подорожі. Надано ефективний і практичний алгоритм розв’язку дворівневої моделі потужності мережі. Чисельні експерименти показують переваги запропонованої моделі, а також демонструють вплив пропозиції та ціноутворення паркувальних місць на результати оцінки пропускної здатності дорожньої мережі.

Ключові слова: пропускна здатність, транспортна мережа, парковка, показники міської маршрутної системи

Опубліковано
2023-11-28