ОСОБЛІВОСТИ РУХУ ПРОВІДНОГО КОЛЕСА
Анотація
Для оптимального розвитку сучасного транспортного сектора важливим є вивчення процесів, що відбуваються у вузлах та механізмах силової взаємодії. Автомобільна галузь складає значну частину сучасного транспорту. Параметри руху автомобіля значною мірою залежать від взаємодії сил, що виникають у місцях зіткнення провідних коліс з дорогою. Автомобільні колеса працюють у складних пружно- напружених та деформаційних умовах. Тому особливий інтерес представляє вивчення процесів, що відбуваються в зоні взаємодії ведучого колеса з дорогою.
Фізико-механічні характеристики матеріалу шини, сила тертя, способи формування та передачі потужності двигуна до провідних коліс, зв'язок тягової сили з потужністю, опір коченню - ці та інші фактори, що впливають на ККД і тягові характеристики автомобільного транспорту ставить перед розробниками завдання, що складно вирішуються.
У статті розглянуто деякі силові аспекти взаємодії провідного колеса транспортних засобів із дорогою на початку руху. Виявлено фактори, що впливають на поступальний рух колеса. Зроблено спробу в доступній формі описати силову картину, що відбувається у взаємодії “колесо-дорога”. Проведено експерименти, що вносять деяку ясність розуміння сутності того, що відбувається. Описано механізм формування ведучого моменту колеса і гусеничного приводу. При цьому колесо розглядається у двох умовах навантаження:
-як складова частина транспортного засобу (джерело навантаження жорстко пов'язано з рухомою конструкцією).
-як незалежний об'єкт дослідження ( обертаючий рух передається незалежним від двигуна автомобіля джерелом).
Ключові слова: момент кручення, ведучий момент, провідне колесо, шина, транспорт, момент інерції, сила тертя, гусеничний привід, опір коченню.