Діагностика автомобіля на короткій дорозі

  • Юрій ЗИБЦЕВ інженер, старший викладач кафедри «Технічної експлуатації і сервісу автомобілів імені Говорущенко М.Я.» Харківського національного автомобільно-дорожнього університету
  • Павло ВОРОШИЛОВ студент, спеціальність: автомобільний транспорт, автомобільний факультет Харківського національного автомобільно-дорожнього університету

Анотація

У цій статті описані способи калібрування спідометра автомобіля в дорозі без дорогого обладнання. Найбільш точні результати дає використання елементів розмітки, наприклад, стандартної огорожі. Найпрактичішним способом є синхронний відеозапис спідометра та дисплея приймача супутникових сигналів GPS та/або ГЛОНАСС. Також у ХНАДУ обґрунтували методи перевірки автомобіля на розгін і вибіг по дорозі простими вимірювальними приладами – спідометром і телефонним секундоміром. Експерименти показали, що реальна картина протидії не вкладається в загальноприйняті моделі, і це слід враховувати при розрахунку стандартів діагностичних параметрів - шляху і часу вибігу і прискорення. Для перевірки автомобіля відомим методом необхідна горизонтальна ділянка дороги довжиною 2,5...3 км. На більшій частині території України такі ділянки зустрічаються дуже рідко, тому пропонується перевіряти автомобіль при розгоні на ІІ та ІІІ передачах та накаті від 50 або 40 км/год до 20 км/год, з використанням доступної довжини 0,5 км. Вивчено поведінку автомобіля в таких умовах, виявлено та описано деякі невідомі особливості. Запропоновано методи розрахунку контрольних значень часу розгону та часу вибігу. Спідометр - це перетворювач частоти вихідного вала коробки передач або коліс автомобіля. У ньому неминуче відображаються всі похибки, викликані невизначеністю радіуса кочення колеса, в тому числі через атмосферні умови, ступінь прогріву шини, навантаження автомобіля і його розподіл в поздовжньому і поперечному напрямках і т. д. За цих умов необхідно вдосконалити доступні звичайним водіям автономні методи діагностики, тобто методи огляду на дорозі без складного або не дуже дорогого обладнання. Отже, калібрування спідометра є обов’язковим етапом тестування, і в критичних випадках воно має виконуватися на початку та в кінці кожного дня тестування. Експериментально оцінено похибку, необхідну тривалість вимірювання та зміну швидкості при її підтримці водієм або круїз-контролем. Оцінка за GPS краще під час руху на південь. Калібрувальне рівняння було отримано для Honda Civic 2006 року: VGPS = 0,9528 Vspeedo. – 0,83.

Ключові слова: коротка дорога, випробування автомобіля, час розгону, час руху накатом, GPS, автомобіль, спідометр.

Опубліковано
2023-05-24