Аналіз вибігу легкового автомобіля модифікованим методом близьких швидкостей
Анотація
Контроль та діагностика технічного стану автомобілів є однією з найбільш важливих проблем. Недавні дослідження, проведені в ХНАДУ, підтверджують, що стан агрегатів трансмісії та ходової частини автомобіля можна оцінити за величиною шляху по вибігу. На цей шлях впливає безліч факторів, включаючи експлуатаційні та конструктивні особливості, а також аеродинамічні властивості та стан агрегатів. Стійке вдосконалення автомобільної техніки вимагає постійного оцінювання опору руху, що робить модифікований метод визначення близьких швидкостей актуальним. Дослідження показали, що для перевірки легкових автомобілів на вибігу зі швидкості 50 км/год до зупинки потрібна горизонтальна ділянка дороги довжиною понад 750 м, що не завжди доступно. Однак на коротших ділянках можна проводити вибіги з інших швидкостей. Також були внесені зміни в відомий метод аналізу вибігу, розроблені емпіричні формули для опорів повітря та кочення, що дозволяють розрахувати шлях і час вибігу набагато точніше, ніж за класичним методом. Результати експериментів дозволили удосконалити метод оцінки сумарних опорів при русі автомобіля по вибігу, розподіливши їх на складові: дорожні і аеродинамічні опори. Крім того, прогрес у технології транспортних засобів підкреслює важливість розробки комплексних діагностичних інструментів і процедур для забезпечення оптимальної продуктивності та безпеки. Це включає в себе інтеграцію передових датчиків і діагностичних систем у транспортні засоби для надання зворотного зв’язку про їхній стан у реальному часі, уможливлення проактивного технічного обслуговування та мінімізації ризику несподіваних збоїв.
Ключові слова: Вибіг автомобіля, тест автомобіля, час розгону, час руху накатом, шина, автомобіль.