РОЗРОБКА ДИФЕРЕНЦІЙОВАНИХ НОРМ ТРИВАЛОСТІ РЕЙСУ АВТОБУСІВ ЗА ПЕРІОДАМИ ДОБИ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ РЕГУЛЯРНОСТІ РУХУ

  • Вадим ЛИТВИН кандидат технічних наук, доцент кафедри «Управління на транспорті», Національний технічний університет «Дніпровська політехніка» http://orcid.org/0000-0002-1572-9000
  • Ірина КЛИМЕНКО кандидат технічних наук, доцент кафедри «Управління на транспорті», Національний технічний університет «Дніпровська політехніка» https://orcid.org/0000-0002-6263-0951
  • Олександр КУЧЕР студент кафедри «Управління на транспорті», Національний технічний університет«Дніпровська політехніка»

Анотація

Робота присвячена підвищенню ефективності перевезень та якості обслуговування пасажирів в міських умовах. Метою дослідження є розробка методики визначення диференційованих норм тривалості рейсу автобусів за періодами доби, яка враховує стохастичний вплив численних факторів на рух транспортних засобів. Об’єктом дослідження є автобусний маршрут №125, який обслуговується ТОВ «Технополіс».

Було встановлено, що регулярність виконання рейсів на маршруті №125 для різних періодів доби змінюється від 10% до 39% (в середньому 24% протягом роботи маршруту), що суттєво нижче нормативного значення у 96%. Для підвищення регулярності руху автобусів було прийнято рішення розробити диференційовані норми тривалості рейсу за періодами доби. Реалізація такого заходу дозволяє забезпечити відповідність швидкостей руху автобусів умовам перевезень, що змінюються.

Були визначені основні параметри розподілу тривалості рейсу на маршруті №125 за допомогою надбудови Microsoft Excel Аналіз даних → Описова статистика. Також було встановлено, що вони можуть бути описані нормальним законом розподілу. За результатами виконаного статистичного моделювання були визначені найбільш ймовірні тривалості рейсу автобусів на маршруті №121: для періодів з 600…700 та 1900…2200 –  хвилин; з 700…900 та 1500…1900 –  хвилин; з 900…1500 – 30 хвилин. Урахування отриманих рекомендацій під час розробки нового маршрутного розкладу дозволить підвищити регулярність руху автобусів до 41%.

Ключові слова: ефективність перевезень, закон розподілу, тривалість рейсу, регулярність руху, метод статистичного моделювання.

Опубліковано
2024-11-16
Як цитувати
ЛИТВИН , В., КЛИМЕНКО , І., & КУЧЕР , О. (2024). РОЗРОБКА ДИФЕРЕНЦІЙОВАНИХ НОРМ ТРИВАЛОСТІ РЕЙСУ АВТОБУСІВ ЗА ПЕРІОДАМИ ДОБИ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ РЕГУЛЯРНОСТІ РУХУ. СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ В МАШИНОБУДУВАННІ ТА ТРАНСПОРТІ, 2(23), 142-151. https://doi.org/10.36910/automash.v2i23.1536