МЕТОД ДІАГНОСТИКИ П'ЄЗОГІДРАВЛІЧНИХ ДИЗЕЛЬНИХ ФОРСУНОК
Анотація
У статті наведено метод діагностики п'єзогідравлічних дизельних форсунок, що дозволяє оцінити їх стан без необхідності демонтажу з двигуна, що особливо корисно при неможливості зняття форсунок без механічних пошкоджень. Для діагностики застосовується порівняльний аналіз параметрів всіх форсунок, таких як корекція циклової подачі палива, калібрування нульової подачі, параметри сигналу, що управляє, опір форсунки і витрата палива на управління. Метод особливо актуальний для складних конструкцій систем подачі палива типу Common Rail, які широко використовуються в сучасних дизельних двигунах.
Дослідження підтверджує, що технічний стан форсунок можна визначати за непрямими ознаками, які виявляються під час використання діагностичного устаткування. На практиці частіше використовують метод оцінити стану форсунок за їх робочими характеристиками, перевіряючи їх герметичність, стан гідрокомпенсатора, електричні параметри п'єзомодуля, мінімальну напругу активації форсунки та кількість палива, що подається в різних режимах двигуна. Автори проводять діагностику на конкретному прикладі (автомобіль Kia Sportage), де запропонована методика показала ефективність, визначивши несправність форсунки без демонтажу.
Основний висновок полягає в тому, що даний метод може значно підвищити ефективність та точність діагностики, знизивши витрати на обслуговування за рахунок запобігання необхідності демонтажу форсунок.
Ключові слова: електрогідравлічні та п'єзогідравлічні форсунки, двигуни внутрішнього згоряння, дизельні паливні системи, корекція циклової подачі пального, калібрування нульової подачі.