ДО ПИТАННЯ ЩОДО ДИНАМІЧНОГО СПОСОБУ УПРАВЛІННЯ АВТОМОБІЛЕМ

  • Володимир CАХНО професор, завідувач кафедри автомобілів, Національний транспортний університет https://orcid.org/0000-0002-5144-7131
  • Валерій СТЕЛЬМАЩУК доцент кафедри автомобілів і транспортних технологій Луцького національного технічного університету https://orcid.org/0000-0003-3813-3143
  • Василь ОНИЩУК доцент кафедри автомобілів і транспортних технологій, Луцький національний технічний університет https://orcid.org/0000-0002-5316-408X
  • Денис ПОПЕЛИШ аспірант кафедри автомобілів, Національний транспортний університет https://orcid.org/0000-0001-9506-6421
  • Сергій ТОМЧУК аспірант кафедри автомобілів, Національний транспортний університет https://orcid.org/0000-0001-5963-556X

Анотація

Показано, що двовісні автомобілі з усіма керованими колесами (4WS) мають переваги над традиційними двоколісними системами керування (2WS). У системах 4WS можуть бути використані кінематичний і динамічний способи повороту. Для реалізації криволінійного руху динамічним способом повинно забезпечуватися певне співвідношення кутових швидкостей коліс різних бортів машини або певне співвідношення крутних моментів, що підводяться до коліс відстаючого та забігаючого бортів. Визначені основні параметри криволінійного руху за динамічного способу повороту. Встановлено, що при фіксованій швидкості повороту автомобіля за більшого моменту на внутрішньому колесі задньої осі поліпшується маневреність автомобіля, а на зовнішньому колесі – стійкість його руху.
Ключові слова: автомобіль, всеколісне керування, керовані колеса. момент, кут повороту, маневреність, стійкість.

 

Опубліковано
2019-12-04