Дослідження швидкостей руху транспортних засобів з використанням даних відеоспостереження

  • Олександр РЯБУШЕНКО кандидат технічних наук, доцент, доцент кафедри організації та безпеки дорожнього руху, Харківський національний автомобільно-дорожній університет https://orcid.org/0000-0002-8415-5733
  • Сергій ДАНЕЦЬ кандидат технічних наук, перший заступник директора, Харківський науково-дослідний експертно-криміналістичний центр Міністерства внутрішніх справ України https://orcid.org/0000-0003-4155-1856
  • Микола СКЛЯРОВ кандидат технічних наук, доцент, доцент кафедри автобронетанкової техніки, Національної академії Національної гвардії України https://orcid.org/0000-0001-7785-6059

Анотація

Стаття присвячена методам отримання та аналізу даних про швидкість руху транспортних засобів. Порівняльний аналіз відомих методів фіксації швидкості показує, що не всі вони можуть ефективно використовуватися при проведенні наукових досліджень через специфічні вимоги до трудомісткості та точності отриманих результатів. Широке розповсюдження на вулично-дорожній мережі міст систем відеоспостереження дає можливість для дослідження швидкісного режиму руху транспортних засобів без використання коштовного обладнання та спеціалізованого програмного забезпечення. Запропонована методика передбачає використання відеозапису руху транспортного потоку на ділянці вулиці та потребує лише попереднього вимірювання відстаней в місці встановлення камери з використанням лазерного дальноміру. В статті наведено результати дослідження швидкості руху транспортних засобів на двох ділянках вулично-дорожньої мережі міста Харкова. Перша ділянка розташована в центральній частині міста, друга – на магістральній вулиці загальноміського значення. Були отримані графіки розподілу швидкостей руху транспортних засобів та розраховані статистичні характеристики розподілів. Розподіли швидкостей руху транспортних засобів виявилися близькими до нормального закону та показали наявність кореляції між статистичними характеристиками розподілів та функціональним призначенням вулиць міста. На ділянці вулиці в центральній частині міста середня та модальна швидкості були нижчими, ніж на ділянці магістральної вулиці. Також виявилося, що значна частина водіїв на ділянці магістральної вулиці рухалися із перевищенням дозволеної швидкості. Результати підтвердили можливість використання запропонованої в статті методики дослідження швидкостей транспортних засобів.

Ключові слова: дорожній рух, швидкість руху, вимірювання швидкості, обробка відеозапису

Опубліковано
2022-11-11