ЕКСПЛУАТАЦІЙНА НАДІЙНІСТЬ ВИДІВ ГРОМАДСЬКОГО ТРАНСПОРТУ МІСТА ТЕРНОПОЛЯ

  • Наталія ФАЛОВИЧ кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри транспорту і логістики, Західноукраїнський національний університет https://orcid.org/0000-0003-1651-3022
  • Оксана ШЕВЧУК кандидат технічних наук, доцент, доцент кафедри транспорту і логістики, Західноукраїнський національний університет https://orcid.org/0000-0001-8283-4620
  • Данило ПОПОВИЧ студент групи ММ-209,Тернопільський національний медичний університет, Тернопіль, Україна
  • Павло ПОПОВИЧ доктор технічних наук, професор, завідувач кафедри транспорту і логістики, Західноукраїнський національний університет https://orcid.org/0000-0001-5516-852X
  • Микола БУРЯК кандидат технічних наук, доцент кафедри транспорту і логістики, Західноукраїнський національний університет https://orcid.org/0000-0001-5332-1498
  • Руслан РОЗУМ кандидат технічних наук, доцент кафедри транспорту і логістики, Західноукраїнський національний університет https://orcid.org/0000-0001-7812-8248
  • Ольга ЧОРНА кандидат економічних наук, старший викладач кафедри транспорту і логістики, Західноукраїнський національний університет https://orcid.org/0000-0002-4204-1551

Анотація

Проблема формування рухомого складу міського громадського транспорту є однією з найважливіших складових інфраструктури сучасного міста. Попри значне зростання автомобілізації в нашій країні останнім часом, громадський транспорт все ж залишається основним засобом пересування в межах міста. Враховуючи економічне та політичне становище України сьогодні можемо зробити висновок про те, що в майбутньому тенденція з пасажирообороту громадським транспортом зростатиме.

В статті досліджується формування системи громадського транспорту міських агломерацій та здійснюється їх оцінювання з позиції вартості експлуатації та надійності. Визначено, що управління системою громадського транспорту є складним та довготривалим процесом, яке має бути сформоване на основі визначення потреб населення міста в пересуваннях громадським транспортом. Проаналізовано щоденний пасажирооборот громадським транспортом в місті Тернопіль, проаналізовано громадський транспорт міста за структурою власності, а саме, комунальним та приватним підприємствам, проаналізовано забезпеченість міста тролейбусами та маршрутними таксі.

В статті досліджено середню експлуатаційну швидкість маршрутних таксі та тролейбусів. Також дано загальну характеристику рухомого складу громадського транспорту Тернополя, описано його середній вік, термін експлуатації, протяжність контактної мережі.

В статті доведено, що система міського пасажирського транспорту має забезпечити якісне обслуговування пасажирів при мінімальних затратах,  мінімальний час подорожі, забезпечити  регулярність руху транспортних засобів по маршруту, а також оптимальне використання рухомого складу.

В статті наведено систему оцінювання існуючого стану рухомого складу  громадського транспорту, що базується на основі об'єктивних і суб'єктивних показників, які характеризують забезпеченості пасажирів необхідною кількістю транспортних засобів та кількості маршрутів, а також технічним станом транспортних засобів.

Ключові слова: громадський транспорт, вартість експлуатації, надійність, рухомий склад, пасажирооборот, структура власності.

Опубліковано
2022-06-10