Обґрунтування вагомого показника вибору тракторних причепів

  • Олег БУНДЗА кандидат технічних наук, доцент кафедри будівельних, дорожніх, меліоративних, сільськогосподарських машин і обладнання, Національний університет водного господарства та природокористування https://orcid.org/0000-0003-3770-0273
  • Олександр ГЕРАСИМЧУК кандидат технічних наук, доцент кафедри лісового господарства, Луцький національний технічний університет https://orcid.org/0000-0002-3621-3038
  • Віктор МАРТИНЮК кандидат технічних наук, доцент кафедри галузевого машинобудування, Луцький національний технічний університет https://orcid.org/0000-0002-6914-2336

Анотація

Об’єм перевезень, які організовують у сільськогосподарських підприємствах, зростає постійно. При цьому для здійснення перевезень, які здійснюються по полю й ґрунтовим дорогам, рекомендовано використовувати тракторний транспорт. Для забезпечення ефективної експлуатації тракторного агрегату, який являє собою енергетичний засіб, зчіпку та причіп, необхідним є виконання декількох умов: 1) раціональний вибір номенклатури причепів із урахуванням умов їхньої експлуатації; 2) забезпечення оптимальних показників техніко-експлуатаційних властивостей тракторних агрегатів. Внаслідок аналізу кореляційного зв’язку техніко-експлуатаційних показників причепів і енергетичних показників тракторів встановлено, що підбір причепів доречно проводити з використанням у якості оціночного показника вантажопідйомність причепу. Встановлено, що використання даного показника дозволить сформувати причіпний склад із урахуванням впливу таких показників як дотична тягова сила, питома витрата палива. Це, в свою чергу, дозволить ще у процесі обґрунтування складу транспортного агрегату оцінити економічну ефективність його експлуатації.

Ключові слова: трактор, причіп, вантажопідйомність, маса, енергонасиченість

Опубліковано
2021-05-19
Як цитувати
БУНДЗА , О., ГЕРАСИМЧУК , О., & МАРТИНЮК , В. (2021). Обґрунтування вагомого показника вибору тракторних причепів. СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ В МАШИНОБУДУВАННІ ТА ТРАНСПОРТІ, 1(16), 5-10. https://doi.org/10.36910/automash.v1i16.501