Аналіз методів та моделей досліджень систем підресорювання автомобілів

  • Олексій ПЕЛЕХ аспірант кафедри проектування машин та автомобільного інжинірингу, Національний університет «Львівська політехніка» https://orcid.org/0009-0007-8410-9431

Анотація

Конструкція підвіски автомобіля має найбільший вплив на такі його експлуатаційні властивості: плавність ходу, стійкість і керованість. Підвищення плавності ходу забезпечує комфортні санітарні умови на місцях водія та пасажирів. Як правило, висока плавність ходу може бути досягнута зниженням жорсткості пружного пристрою і коефіцієнта демпфірування амортизатора і, відповідно, збільшенням ходу підвіски. Тому важливим є визначенні недоліків різних типів підвісок, їх класифікація і подальше дослідження їх властивостей.

При розробках по вдосконаленню технічних рішень елементів систем підресорювання військових автомобілів та методик дослідження процесів і станів роботи систем підресорювання існує ряд проблем, що потребують вирішення. Це відсутність впорядкованого системного підходу, який всесторонньо описує процес вибору технічних рішень цих елементів на основі формулювання математичних моделей опису процесів і станів для проведення синтезу структури і вибору параметрів. При аналізі встановлено, що наявні математичні моделі процесів і станів деколи є або необґрунтовано спрощеними, або занадто громіздкими.

Проведено аналіз методів та моделей досліджень систем підресорювання автомобілів для визначення переваг та недоліків різних типів підвісок. Проведено аналіз підвісок (двоважільна, багатоважільна, адаптивна, залежна, напівзалежна) за ознаками: простота, компактність, надійність, шумо- і віброізоляція, керованість, можливість встановлення ведучого моста, дешевизна, дешеве обслуговування. Здійснена їх класифікація як мехатронних систем: пасивні системи підвісок, адаптивні системи підвіски, підвісні системи з можливістю швидкого регулювання характеристик демпфера, повільно активні системи підвісок, повністю активні системи підвісок

Визначені переваги та недоліки різних типів підвісок, їх класифікація як мехатронних систем необхідні для послідуючого моделювання роботи і визначення експлуатаційних властивостей.

Ключові слова: підвіски автомобіля, систем підресорювання, мехатронні системи, плавність ходу, моделі досліджень.

Опубліковано
2025-05-20
Як цитувати
ПЕЛЕХ , О. (2025). Аналіз методів та моделей досліджень систем підресорювання автомобілів. СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ В МАШИНОБУДУВАННІ ТА ТРАНСПОРТІ, 1(24), 60-68. https://doi.org/10.36910/automash.v1i24.1709