ДОСЛІДЖЕННЯ КІНЕМАТИКИ ЛЕГКОВОГО АВТОМОБІЛЯ З ВСЕКОЛІСНИМ КЕРУВАННЯМ

  • Микола ГАНДЗЮК кандидат технічних наук, доцент кафедри автомобілів і транспортних технологій Луцького національного технічного університету http://orcid.org/0000-0002-3552-4256

Анотація

Питання забезпечення безпеки руху завжди було першочерговим при розробці нових конструкцій автомобілів. Особлива увага при цьому приділяється стійкості та керованості. Підвищення показників даних властивостей може досягатися різними шляхами, одним із яких є конструкція з чотирма керованими колесами (4WS). Технічні рішення таких схем більш досліджені в зарубіжній літературі на прикладі спортивних автомобілів і деяких японських моделей, роботи вітчизняних дослідників мають переважно описовий характер існуючих рішень. Питання розрахунку показників маневреності автомобіля з чотирма керованими колесами на сьогоднішній день також не розглянуто до кінця. Більшість досліджень носить виключно описовий характер чи показує результати випробувань, проте не вистачає досліджень для проведення проектного розрахунку рульового управління з двома керованими осями. Тому в цій статті розглянуто кінематику повороту позитивної та негативної схем автомобілів з всеколісним керуванням, наведено схеми та виведені основні розрахункові співвідношення. У свою чергу визначення основних параметрів маневреності та керованості дозволить оцінити зміну даних властивостей порівняно з автомобілем із звичайним рульовим керуванням.

Використання всеколісного керування дозволяє покращити такі експлуатаційні властивості автомобіля, як стійкість, керованість та маневреність. Це підтверджується теоретичними розрахунками та натурними випробуваннями, описаними у зарубіжних журналах. Наведена у статті методика дозволяє зробити розрахунок основних геометричних параметрів автомобіля із всеколісним керуванням, необхідних для проектування системи рульового управління.

Ключові слова: автомобіль з всеколісним керуванням, керовані колеса, кінематика повороту автомобіля, маневреність автомобіля, керованість автомобіля, траєкторна керованість, курсова стійкість автомобіля, радіус повороту автомобіля, схема повороту автомобіля.

Опубліковано
2024-11-15
Як цитувати
ГАНДЗЮК , М. (2024). ДОСЛІДЖЕННЯ КІНЕМАТИКИ ЛЕГКОВОГО АВТОМОБІЛЯ З ВСЕКОЛІСНИМ КЕРУВАННЯМ. СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ В МАШИНОБУДУВАННІ ТА ТРАНСПОРТІ, 2(23), 49-56. https://doi.org/10.36910/automash.v2i23.1525