Особливості передачі крутного моменту до ведучих коліс транспортних засобів

  • Елман САФАРОВ кандидат технічних наук, доцент кафедри автомобільного транспорту та соціальної безпеки, Інженерно-технологічний інститут Відкритого міжнародного університету розвитку людини «Україна»

Анотація

Для  розвитку сучасного транспортного сектора важливим є вивчення процесів, що відбуваються у вузлах та механізмах силової взаємодії. Автомобільна галузь складає значну частину  сучасного транспорту.  Параметри руху автомобіля значною мірою залежать від взаємодії сил, що виникають у місцях зіткнення провідних коліс із дорогою. Автомобільні колеса    працюють у складних пружно- напружених та  деформаційних умовах. Тому особливий інтерес представляє вивчення процесів, що відбуваються в зоні взаємодії провідних коліс із дорогою.

Найважливішим фактором, що впливає на силу тяги транспортних засобів, є спосіб передачі крутного моменту на провідне колесо. Фізико-механічні характеристики матеріалу шини, сила тертя, способи формування та передачі потужності двигуна до провідних коліс, зв'язок тягової сили з потужністю, опір коченню - ці та інші фактори, що впливають на ККД і тягові характеристики автомобільного транспорту, ставлять перед розробниками завдання, що складно вирішуються.

У статті розглянуто деякі силові аспекти взаємодії провідного колеса транспортних засобів із дорогою на початку руху. Заналізовано взаємозв'язок сил тяги та навантаження залежно від методу передачі потужності на провідні колеса. Виявлено фактори, що впливають на поступальний рух колеса.   Проведено експерименти, що вносять деяку ясність розуміння сутності того, який метод передачі потужності провідним колесам є більш ефективним.

Ключові слова: момент кручення, ведучий момент, провідне колесо, шина, транспорт, момент інерції, сила тертя, гусеничний привід, опір коченню, сила тяги.

Опубліковано
2023-11-28
Як цитувати
САФАРОВ , Е. (2023). Особливості передачі крутного моменту до ведучих коліс транспортних засобів. СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ В МАШИНОБУДУВАННІ ТА ТРАНСПОРТІ, 2(21), 180-185. https://doi.org/10.36910/automash.v2i21.1223