Реновація систем керування бензинових двигунів внутрішнього згоряння

  • Юрій БУЛІК кандидат технічних наук, доцент кафедри автомобілів і транспортних технологій Луцького національного технічного університету https://orcid.org/0000-0002-9787-434X
  • Василь ПАВЛЮК кандидат технічних наук, доцент кафедри автомобілів і транспортних технологій Луцького національного технічного університету https://orcid.org/0000-0002-0678-3566
  • Василь КУДЕНЧУК магістрант кафедри автомобілів і транспортних технологій Луцького національного технічного університету

Анотація

Ринок автомобілів нашої країни характеризується значним середнім віком. Виникають труднощі забезпечення запасними частинами для проведення ремонту транспортних засобів, що експлуатуються десятки років. Постійне удосконалення апаратної та програмної частин електронних систем керування роботою двигунів призводить до мінімізації уніфікованих елементів та зменшення можливостей під час відновлення їх роботоздатності.

Замінюючи окремі несправні компоненти, під час ремонту, є можливість використати елементи з інших електронних систем узгоджуючи їхню сумісність за параметрами і характеристиками та беручи до уваги нормативну технічну документацію. Крім того оновлена система підлягає налаштуванню з коригуванням алгоритму роботи: правкою залежностей між вхідними і вихідними параметрами за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення. Перелік вхідних та вихідних параметрів визначається аналізом основних чинників за впливом на робочі характеристики. Таким чином може бути вирішена задача реновації електронних систем автомобіля, у тому числі систем керування живленням та запалюванням двигунів внутрішнього згоряння. Вихідним керованим робочим параметром для системи живлення є кількість палива, а для системи запалювання момент випередження запалювання. Внаслідок коригувань отримуються відповідні карти для керування роботою електронних систем двигуна за умови забезпечення оптимальних показників складу суміші на різних режимах і умовах його роботи.

У роботі запропоновано функціональну схему алгоритму реновації електронних систем керування двигуном автомобіля. Наведений приклад методики налаштування системи живлення за загальновідомою схемою алгоритму роботи програмного модуля електронних систем керування двигуном автомобіля. Вихідним параметром за яким проводилося налаштування оновленої у наслідок реновації системи, що наведена для прикладу, є подача кількості палива за цикл з дотриманням значень складу суміші відповідно до умов і режиму роботи бензинового двигуна внутрішнього згоряння.

Через особливості процедури переобладнання колісних транспортних засобів, що експлуатуються на дорогах загального користування, реновації частіше можуть підлягати електронні системи спеціальних транспортних засобів.

Загалом проведені дослідження вказують на можливості відновлення роботоздатності автомобілів та їх двигунів, зокрема електронних систем керування двигунів внутрішнього згоряння, шляхом обґрунтованої реновації цих систем у межах визначених нормативною документацією відповідно до діючого законодавства щодо переобладнання колісних транспортних засобів.

Ключові слова: реновація, ремонт, електронні системи двигуна внутрішнього згоряння, схема, алгоритм, параметри.

Опубліковано
2023-11-28
Як цитувати
БУЛІК , Ю., ПАВЛЮК , В., & КУДЕНЧУК , В. (2023). Реновація систем керування бензинових двигунів внутрішнього згоряння . СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ В МАШИНОБУДУВАННІ ТА ТРАНСПОРТІ, 2(21), 66-71. https://doi.org/10.36910/automash.v2i21.1210