Алгоритм імітаційної моделі вибору раціонального типу вантажних автомобілів на технологічних маршрутах транспортно-виробничої системи рециклінгу металургійного підприємства

  • Євген КУШ к.т.н., доцент, завідувач кафедри транспортних систем і логістики Харківського національного університету міського господарства імені О.М. Бекетова https://orcid.org/0000-0002-9439-7357
  • Дар’я МУКОВСЬКА аспірант кафедри транспортних систем і логістики Харківського національного університету міського господарства імені О.М. Бекетова https://orcid.org/0000-0002-4184-0861

Анотація

  У статті представлено алгоритм імітаційної моделі вибору раціонального типу вантажних автомобілів на технологічних маршрутах транспортно-виробничої системи перевезення відходів в умовах металургійного підприємства. Дослідження проводилось на підставі формалізованих моделей та теорії систем масового обслуговування. При імітації у якості базової, була обрана дискретно-подійна модель замкнутої системи масового обслуговування. У даній моделі  автомобілі представлені у якості заявок, що проходять наступні фази обслуговування: завантаження на відвалі тимчасового зберігання відходів; рух до пункту розвантаження (дробильно-сортувального комплексу); розвантаження сировини до дробильно-сортувального комплексу; повернення до пункту завантаження за  тим же маршрутом; обслуговування виходу з ладу автомобілів. Для побудови імітаційної моделі шляхом статистичних досліджень перевізного процесу на технологічних маршрутах були використані наступні дані: час завантаження автомобіля, час розвантаження автомобіля та час який визначаться тривалістю виходу з ладу автомобіля. При побудові алгоритму імітаційнойної моделі, за допомогою методів математичної статистики та теорії планування експерименту було визначено тривалість одного експерименту та кількість імітаційних експериментів. Процес моделювання починається зі вводом наступних вихідних даних: кількість одиниць автомобілів, середній час їздки автомобіля, поточна кількість сировини у дробильно-сортувальному комплексі, вантажопідйомність автомобіля, інтенсивність надходження сировини до дробильно-сортувального комплексу, час розвантаження автомобіля,  інтенсивність дрібних поломок автомобіля, інтенсивність ремонту автомобіля. Алгоритм побудований відповідно до принципів особливих станів та відповідає вимогам до дискретно-подійних моделей. В результаті розробки алгоритму буде  можливим визначення необхідної кількості (типів) автомобілів необхідної для забезпечення безперебійного функціонування даної транспортно-виробничої системи, визначення коефіцієнту простою та коефіцієнту тимчасових втрат на технологічні затримки автомобілів.

            Ключові слова: моделювання, імітаційна модель, самоскид, вантажопідйомність, металургійний шлак, дробильно-сортувальне устаткування.

Опубліковано
2023-11-28