ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ РОЗШИРЕННЯ СПЕКТРУ ДІЇ BLUETOOTH
Анотація
У статті розкрито інноваційні технології розширення спектру дії Bluetooth. Здійснено огляд специфіки формування спектру охвату сигналу. Структуровано механізм дії мережі Bluetooth, яка дозволяє передавати інформацію між своїми вузами через фізичний рівень, при цьому вузи мережі ретранслюють повідомлення і динамічно працюють для транспортування інформації по мережі. Підкреслено, що для налаштування мережі, кожен пристрій повинен транслювати список доступних пристроїв у межах свого діапазону та оновлювати власну таблицю доступних пристроїв відповідно до цього списку. Наголошено, що проміжні пристрої динамічно вибирають шлях, через який пересилається повідомлення, залежно від трафіку та доступності пристроїв, дана процедура працює у випадку розгортання масштабних мереж передачі даних на базі Bluetooth, де обов’язковим є наявність ретрансляторів, тобто здійснення процедури передачі даних через мережу з повторною ретрансляцією з метою розширення останніх по всій мережі. Зазначено, що враховуючи нестабільність та змінюваність структури кожного набору повідомлень технологія Bluetooth використовує деякі параметри та процедури для контролю та регулювання надійності та ефективності передачі даних, до яких віднесено: процедуру передачі повідомлень через мережу; процедуру прийому та одночасної передачі повідомлень через мережу Bluetooth; процедуру публікації повідомлень; процедуру випадкової затримки. Наведено архітектуру запропонованої технології розширення спектру дії Bluetooth, яка ґрунтується на залученні проміжних пристроїв між відправником і одержувачем. Алгоритм маршрутизації, що діє у рамках запропонованої мережі – це алгоритм маршрутизації вектора відстані. Підкреслено, що визначення рівня отриманого сигналу при пересиланні повідомлення ґрунтується на отриманому рівні фільтрації, а фільтрація за медіаною, формується як метод нелінійної фільтрації даних. Зазначено, що для підвищення якості визначення наявного рівня діапазону спектра, константу та індекс втрат на шляху потрібно оптимізувати для отримання значень параметрів, які відповідають впливу навколишнього середовища.