ДОСЛІДЖЕННЯ ПОТУЖНІСНИХ ТА ПАЛИВНО-ЕКОНОМІЧНИХ ХАРАКТЕРИСТИК ДИЗЕЛЬНИХ ДВИГУНІВ, ЯКІ КОНВЕРТОВАНІ НА СУМІШЕВЕ ГАЗОВЕ ПАЛИВО

  • Марія ГНИП доцент, кафедра автомобільного транспорту, Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу http://orcid.org/0000-0003-3662-0941

Анотація

Досліджено енергетичні цінності та показники дизельних двигунів, які конвертовані на альтернативне сумішеве газове паливо. Проведено теоретичні дослідження конвертації дизельних двигунів на газомоторні палива. Сформульовані методика та  планування експериментальних досліджень використання альтернативного сумішевого палива в переобладнаних дизельних двигунах. Проводились стендові дослідження. Дизельний двигун було переобладнано для роботи на альтернативній газовій суміші. Для порівняльної оцінки показників двигуна на дизельному паливі з відповідними показниками конвертованого дизельного двигуна на суміші пропан-бутану з добавками на основі піролізного газу в кількості 5 та 10 % знімались навантажувальні характеристики двигуна на фіксованих частотах обертання колінчастого валу. Перед вимірюваннями параметрів для стабільного протікання робочого процесу двигун на заданому режимі працював не менше 5 хвилин. Результати вимірювань заносились в протокол випробовувань при трикратному повторюванні на кожному режимі роботи двигуна.

Експериментально визначали залежність ефективної потужності N від частоти обертання колінчастого вала двигуна n з різним моторним паливом. Експериментальні дослідження показали, що максимальна ефективна потужність двигуна при використанні чистого пропан-бутану замість дизельного палива зросла з 17,1 до 18,1 кВт або на 5,2 %; максимальна ефективна потужність двигуна при використанні суміші 95 % пропан-бутану та 5 % піролізного газу замість дизельного палива збільшилась з 17,1 до 17,5 кВт або на 2,3 %; максимальна ефективна потужність двигуна при використанні суміші 90 % пропан-бутану та 10 % піролізного газу замість дизельного палива знизилась з 17,1 до 16,9 кВт або на 1,2 %.

 Ключові слова: піроліз, теплотворна здатність, альтернативні палива, дизельний двигун, конвертація двигуна на газ.

Опубліковано
2023-05-24
Як цитувати
ГНИП , М. (2023). ДОСЛІДЖЕННЯ ПОТУЖНІСНИХ ТА ПАЛИВНО-ЕКОНОМІЧНИХ ХАРАКТЕРИСТИК ДИЗЕЛЬНИХ ДВИГУНІВ, ЯКІ КОНВЕРТОВАНІ НА СУМІШЕВЕ ГАЗОВЕ ПАЛИВО. СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ В МАШИНОБУДУВАННІ ТА ТРАНСПОРТІ, 1(20), 114-125. https://doi.org/10.36910/automash.v1i20.1040