Властивості дорожніх бетонів із сумішей різної рухомості

  • Толмачов С.М., д.т.н., проф. Харківський національний автомобільно-дорожній університет, м. Харків
  • Бєліченко О.А., к.т.н., ст. наук. співр. Харківський національний автомобільно-дорожній університет, м. Харків
  • Толмачов Д.С., к.т.н., головний інженер ТОВ «Сучасні технології інфраструктури», м. Харків
  • Даценко В.М., к.т.н., доц. Національний транспортний університет, м. Київ
  • Марченко М.Є., магістрант Харківський національний автомобільно-дорожній університет, м. Харків
Ключові слова: дорожній бетон, рухомість, литі бетонні суміші, метод ущільнення бетонної суміші, полікарбоксилатний суперпластифікатор.

Анотація

У статті наведено результати досліджень властивостей бетонів, виготовлених з литих сумішей з осіданням конуса 20 см, сумішей з осіданням конуса 2...4 см, які ущільнюють вібрацією, а також жорстких сумішей, які ущільнюють пресуванням спільно з вібрацією. Визначено витрати цементу, менше яких властивості бетонів, виготовлених із литих сумішей нижче, ніж бетонів з більш жорстких сумішей. Показано, що в діапазоні витрат цементу 350...450 кг/м3 застосування полікарбоксилатних суперпластифікаторів дозволяє отримувати бетони з високими показниками якості незалежно від їх рухомості. При цьому цемент застосовується максимально ефективно, про що свідчить значне зростання коефіцієнта його використання.

Опубліковано
2021-01-24